Ahad, 6 Disember 2009

Kenali diri melalui alamat e-mel

Guna Nama Penuh

Sekiranya dia menggunakan nama alamat emelnya dengan nama penuhnya, contohnya nurhanis_alias@yahoo.com. Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tidak suka berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya. Tapi ingat, jangan cuba hendak memeperlekehkannya.


Nama Depan dan Nama Tengah

Contoh: Amir Hanif Abdullah. Dia menggunakan alamat emelnya sebagai amirhanif@yahoo.comiaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapanya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri. Selain itu, dia juga sanggup ketepikan hal orang lain demi kepentingan sendiri. Selain itu dia juga berani untuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.


Nama dan Tahun

Contoh: Farah2003@yahoo.com. Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang cuba menentang pendapatnya. Selain itu dia juga tidak suka komitmen dalam jangka masa terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah-olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan. Pendek kata dia juga menunjukkan pegangan yang mudah berubah-ubah.

Nama Samaran


Hehheh ramai sangat yg suka buat email begini.. contohnya miss_kodok@hotmail.com. Dikatakan seorang yang suka hidup dlm khayalan hingga kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikinya membuatkan orang selesa berada disisinya. Jika diasah dia boleh menjadi pemimpin dengan gaya tersendiri.


Nombor dan Abjad


Contoh: 1190@hotmail.com">x1190@hotmail.com. Nama diwakili dengan nombor + abjad sahaja. Ia menggambarkan seorang yang sikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu membuka dirinya kepada seseorang. Itupun juka kepercayaanya mampu diraih. Jika tidak. kirim salam sahajalah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenali pengarang blog ini

Foto saya
Dungun, Terengganu., Malaysia
Bukanlah namanya kehidupan jika tidak mempunyai masalah..tapi semua masalah ada cara penyelesaiannya.
Powered By Blogger